مانا انرژی؛ بزرگترین شرکت تولید کننده پنل خورشیدی در ایران
اخبار
1403/7/11

امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ کیلوواتی مابین برق منطقه‌ای تهران و مانا انرژی پاک

در حاشیه برگزاری ششمین همایش انرژی های تجدیدپذیر به میزبانی برق منطقه ای تهران به انجام رسید.

در ششمین همایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر تهران که در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با موضوع احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ کیلوواتی مابین شرکت برق منطقه‌ای تهران و شرکت مانا انرژی پاک به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ کیلوواتی مابین برق منطقه‌ای تهران و مانا انرژی پاک

به گزارش روابط عمومی مانا انرژی در ششمین همایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر تهران، تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ کیلووات میان شرکت برق منطقه‌ای تهران و شرکت مانا انرژی پاک به امضا رسید. این همکاری نشان‌دهنده عزم جدی دو طرف برای پیشبرد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به منابع انرژی فسیلی است. 


فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، در این مراسم با تأکید بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: «این پروژه نه تنها گامی بزرگ در راستای تأمین انرژی پایدار است، بلکه فرصتی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های طبیعی کشور به شمار می‌آید». وی افزود که هدف این پروژه، راه‌اندازی فاز اول نیروگاه در مدت شش ماه آینده و افزایش ظرفیت آن به ۱۰ مگاوات در سال آینده است.
شبیهی همچنین به اهمیت حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده اشاره کرد و گفت: «توسعه در حوزه تجدیدپذیر به معنای استفاده بهینه از منابع طبیعی و انرژی پاک است که می‌تواند به تولید پایدار کمک کند».


وی بر لزوم همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای تحقق این اهداف تأکید کرد. مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در ادامه به چالش‌های موجود در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در تهران اشاره کرد و افزود: «با وجود محدودیت‌های زیستی، استفاده از تکنیک‌ها و سیستم‌های مدرن می‌تواند به ما کمک کند تا ساختمان‌ها را به سمت استفاده از انرژی خورشیدی هدایت کنیم»، وی همچنین به پتانسیل بالای این پروژه در شهرهای بزرگ و امکان آغاز بیش از ۳۰ هزار برنامه قابل قبول اشاره کرد.


در نهایت، مهندس شبیهی بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید کرد و گفت:«ما باید مدل‌های جدیدی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم و برنامه‌های وزارت نیرو در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند». این تفاهم‌نامه، گامی مؤثر در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و تأمین انرژی پایدار برای آینده‌ای بهتر است.

مطالب پیشنهادی