مانا انرژی؛ بزرگترین شرکت تولید کننده پنل خورشیدی در ایران
اخبار
1403/7/9

تقدیر از شرکت مانا انرژی پاک در دومین همایش اینداست سولار تهران

خبر خوب معاون وزیر درخصوص تخصیص منابع مالی به تجدیدپذیرها

مانا انرژی پاک در دومین همایش اینداست سولار ایران که با موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع، با حضور معاون وزیر نیرو و شرکت‌های فعال صنعت خورشیدی کشور در تهران برگزار شد، موفق به دریافت لوح تقدیر به خاطر تلاش‌های خود در زمینه پیشبرد پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و نقش مؤثر در ارتقاء صنعت خورشیدی کشور گردید. این لوح توسط آقای محسن طرزطلب، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران به نماینده شرکت مانا انرژی پاک اعطا شد.
تقدیر از شرکت مانا انرژی پاک در دومین همایش اینداست سولار تهران

دومین همایش اینداست سولار ایران با موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع، روز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ در سالن همایش هتل اوین تهران برگزار شد. این همایش با حضور معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران و نمایندگان شرکت‌های فعال در صنعت خورشیدی کشور، به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت.


این همایش به همت انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) و با همکاری ساتبا و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار گردید. هدف از این همایش، رفع ناترازی انرژی در کشور و رسیدن به چشم‌انداز توسعه پایدار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بود. در این راستا، نمایندگان صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و سیمان نیز در این رویداد حضور داشتند.
در آغاز همایش، آقای محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، به ایراد سخنرانی پرداخت و بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید کرد. وی گفت: «شرایط بسیار ویژه‌ای در کشور حاکم است و اگر فعالان این صنعت در یک سال آینده کار جدی صورت ندهند، در آینده شرایط بسیار سخت‌تری خواهیم داشت.» ایشان همچنین به آمادگی شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک برای ورود به این حوزه اشاره کرد و افزود: «حمایت‌های دولت می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه این صنعت ایجاد کند. در خصوص دغدغه‌های مالی ماده ۱۲ منابع خوبی در اختیار ساتبا قرار خواهد گرفت و ۵۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار داریم که به زودی فراخوان خواهیم داد و منابع مالی در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهیم.»


در ادامه، نماینده سازمان حفاظت از محیط زیست نیز به تأثیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخت و گفت: «ناترازی انرژی، به خصوص در فصول سرد، یک ابرچالش است. تکیه بر نیروگاه‌های فسیلی و استفاده از سوخت مازوت می‌تواند تبعات سنگینی از جمله وارونگی هوا و عوارض ناشی از آن ایجاد کند.» وی همچنین افزود: «با توجه به پتانسیل بسیار بالای تابش خورشید در ایران، سازمان حفاظت از محیط زیست برای تسریع در توسعه تجدیدپذیرها، پیگیر جذب مشوق‌های مالی برای صنایع است.»
در این همایش، سه پنل تخصصی با عناوین «مدل‌های قانونی و مراحل احداث نیروگاه تجدیدپذیر در صنایع»، «نیازمندی‌های صنایع و توانمندی شرکت‌های تجدیدپذیر در ایران جهت احداث نیروگاه تجدیدپذیر برای صنایع» و «روش‌های تأمین مالی و اعطای تسهیلات برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع» برگزار شد. در این پنل‌ها، مدیران و کارشناسان به ارائه راهکارها و مدل‌های قانونی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر پرداختند.


در این رویداد، شرکت مانا انرژی پاک موفق به دریافت لوح تقدیر همایش اینداست سولار ایران شد. این لوح توسط آقای «محسن طرزطلب» معاون وزیر و نیز رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران به نماینده شرکت مانا انرژی پاک اعطا گردید. گفتنی است که شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز به دلیل پیگیری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی در صنایع و چاه‌های کشاورزی، لوح تقدیر دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور (اینداست سولار ایران) را دریافت کرد.
حضور معاون وزیر نیرو، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور در این همایش، نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان و فعالان صنعت برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و رفع چالش‌های موجود در این حوزه است.


در پایان همایش، آقای سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صنعت، معدن و تجارت، به ارائه آمارهایی از تخصیص ارز به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و گفت: «در سال ۱۴۰۱ میزان تخصیص ارز به این حوزه ۴۰ میلیون دلار، در سال ۱۴۰۲ به ۹۰ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۳ تا امروز ۲۷۰ میلیون دلار بوده است.» این آمارها نشان‌دهنده توجه روزافزون به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش است. به طور کلی، دومین همایش اینداست سولار ایران فرصتی مناسب برای تبادل نظر میان فعالان صنعت و مسئولان دولتی فراهم آورد و بر ضرورت همکاری‌های بیشتر در راستای توسعه پایدار انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید کرد.


متن تقدیرنامه شرکت مانا انرژی پاک

بدین وسیله از زحمات و تلاش های آن شرکت در توسعه انرژی های تجدیدپذیر در صنایع کشور تقدیر و تشکر می نماییم. بدون شک توسعه پایدار تولید و صنعت در کشور عزیزمان ایران، نیازمند توسعه انرژی های تجدیدپذیر برای تامین برق صنایع می باشد.
امید است با مداومت شما در این زمینه شاهد توسعه بیش از پیش نیروگاه های تجدیدپذیر در صنایع کشور باشیم.

با احترام

حمیدرضا صالحی

رئیس هیأت مدیره انجمن ساتکا

مطالب پیشنهادی