مانا انرژی؛ بزرگترین شرکت تولید کننده پنل خورشیدی در ایران
اخبار
1403/3/21

سیستم خورشیدی عمودی با رفلکتور

از مهمترین ویژگی های سیستم خورشیدی عمودی با رفلکتور، وجود دو باز تابنده در دو سمت پنل های دوطرفه است. به صورتی که این باز تابنده های نور، خروجی هر پنل خورشیدی به کار رفته در سیستم را تا ۸۰ درصد افزایش می دهند.

نصب آسان و سریع این سیستم فتوولتائیک یکی از مزایای رقابتی این پکیج در بازار خورشیدی خواهد بود. این سیستم خورشیدی پشت‌بامی، به صورت یک کیت تاشو کاملا مونتاژ شده و با قابلیت نصب آسان عرضه می‌­شود. کاربران به راحتی با باز کردن این کیت تاشو یک سیستم خورشیدی آماده خواهند داشت.
سیستم خورشیدی عمودی با رفلکتور

یک استارتاپ اسپانیایی به نام Future Voltaics، ایده سیستم فتوولتائیک از پیش مونتاژ شده‌ای را برای کاربردهای پشت بامی با خروجی ۱/۸ برابری به مرحله اجرا و فروش آزمایشی رسانده است.
از مهمترین ویژگی­های این سیستم خورشیدی، وجود دو بازتابنده در دو سمت پنل­­های دوطرفه است. به صورتی که این بازتابنده‌­های نور، خروجی هر پنل خورشیدی به کار رفته در سیستم را تا ۸۰ درصد افزایش می‌­دهند.اما این تنها خلاقیت به‌کار رفته در این ایده نیست، بلکه نصب آسان و سریع این سیستم فتوولتائیک یکی از مزایای رقابتی این پکیج در بازار خورشیدی خواهد بود.
این سیستم خورشیدی پشت‌بامی، به صورت یک کیت تاشو کاملا مونتاژ شده و با قابلیت نصب آسان عرضه می‌­شود. کاربران به راحتی با باز کردن این کیت تاشو یک سیستم خورشیدی آماده خواهند داشت.این طرح از سال ۲۰۲۰ در مناطق مختلف اسپانیا آزمایش شده و با کسب تاییدیه­‌های اولیه، در حال حاضر در مرحله فروش آزمایشی برای بررسی­‌های بیشتر و اخذ تاییدیه‌­های نظارتی و الزام‌­آور بازارهای مختلف قرار دارد.
طبق گفته‌­های بنیانگذاران این شرکت، این سیستم دارای پنل­های خورشیدی ۱۷۵ واتheterojunction (HJT) است و می‌­تواند در جهت شرقی-غربی بر روی پشت بام‌­هایی با شیب کمتر از ۲۰ درجه نصب شود.

برگرفته از سایت pv-magazine

مطالب پیشنهادی